Friday, 12 August 2016

Cinta Zaman Sekolah? Pernah kah kamu main kirim-kirim surat?

Assalamualaikum, salam jumaat everybody. Memandangkan saya alone duduk di tempat kerja tanpa ada teman yang menemani, saya mau isi lah blog saya dengan kisah cinta saya yang baru berakhir pada bulan Januari tahun ini. opss~~ ini bukan cerita sedih cuma kita berkongsi story :) . 

Rasanya semua manusia tahu apa itu cinta, tidak kiralah cinta kepada ibu bapa, cinta kepada kawan, cinta kepada haiwan peliharaan namun, yang pastinya cinta yang hakiki adalah cinta kepada pencipta. Jadi, sebesar mana pun cinta kita kepada makhluk ataupun apa jua ciptaan Allah SWT jangan kita lebihkan dari cinta kita kepadanya. 

Story C,I,N,T,A yang hendak saya kongsikan ni tentang cinta zaman persekolahan, cinta zaman dulu dengan cinta zaman sekarang sangat jauh beza ok? dulu sekolah rendah tiada Handphone jadi pakai surat jak lah. Kirim salam pakai orang ke tiga, sisip-sisip surat di dalam meja sama buku teks, wah susah betul mau meyatakan cinta. Minggu ni hantar surat, balasannya minggu hadapan hahaha, saya rasa lucu pula ingat . Saya pun pernah melalui keadaan yang sama, persoalan dia cinta zaman sekolah ni cinta monyet ka? Cinta yang benar-benar cinta? 



Kalau kamu rasalah, kenapa bercinta zaman sekolah ni best betul? masing-masing mesti ada reason sendiri. Tapi, beruntunglah yang tidak pernah bercinta zaman sekolah sebab cinta zaman sekolah ni selain daripada membuang masa, malahan ia juga membuang duit. Based on true story, saya dengan teman lelaki masa sekolah dulu bercinta bermula 17.07.2005 and we end up betul-betul berpisah pada bulan Januari,2016 yang tarikh dia pun saya tidak ingat bila. Lama jugalah perhubungan kami, tapi mungkin bukan jodoh dan ada banyak sebab kami berpisah. 

Kami tidak bermula dengan sesi surat menyurat sebab pada ketika itu kami suda start guna handphone . Actually dia adalah boifren kepada kawan saya, but we end up together macam kes curang-curang lah ni. Susah payah curang lepastu tidak sama-sama juga kan? itulah orang cakap buat jahat dibalas jahat, kan sudah kena hehe. Kawan saya yang saya khianati tu pun sudah bahagia dengan insan tersayang dan alhamdulillah dia lebih bahagia daripada saya, hehehe. berbalik kepada story soal cinta zaman sekolah, percintaan zaman sekolah saya agak extreme, WHY? Did something happen? my answer is YES , macam cerita hindustan yang nangis kejar-kejar sana gerai di tengah hujan-hujan. Im dying laughing bila ingat balik OMG!!

Tahun pertama bercinta, banyak betul halangan bila Ex saya ni ramai sangat peminat, kena makan hati sampai lah saya tingkatan 5, wauuu lama kan? tapi percintaan dan dugaan sebenar bercinta adalah bila kami berniat untuk berumah tangga. Rasanya kisah cinta kami boleh masuk drama cerita TV3 ni aa. All the stories akan saya ceritakan di story blog yang seterusnya. 

Banyak kenangan cerita cinta zaman sekolah yang tidak boleh dilupakan, maybe kamu mau share pengalaman kamu? bah kasi email saja saya kita sharing is caring. put ur comment below pun boleh juga kio? 

wassalam :) 



No comments:

Post a Comment