Wednesday 12 October 2016

From Krabi With LOVE



Assalamualaikum semua, lama sudah mau buat ni entry tapi tidak saja berkesempatan sebab macam-macam difikiran saya. Entry ni pasal pengalaman saya bercuti bersama kajen-kajen tersayang di krabi baru-baru ni. Sebenarnya kami plan lama suda, so beli tiket pun beberapa bulan lebih awal.  Bah, mari saya cerita kamurang pengalaman selama 5 hari 4 malam bercuti di krabi, Thailand, 
Sawadikap :)


Kami booked tiket MalindoAir dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur, waktu tu malindoair masih guna KLIA2, tiba-tiba bulan Mac Malindoair tukar pegi KLIA1 so dari KLIA1 kami transit pergi KLIA2 sebab tiket flight ke Krabi kami guna Air Asia . Dan Itulah pengalaman pertama saya naik KLIA express. Mau feeling-feeling train to busan lah kunun. hahahaha, siap terbayang zombie-zombie lagi diluar pintu. 

Gambar belum ready sudah kena snap hahahaha.

Flight kami dari KL ke Krabi mengambil masa 1 Jam 45 Minit, dan masa di thailand lewat sejam dari masa kita. Cuaca di Krabi waktu kami sampai agak hujan, kami stay di Baywatch Beach Aonang, saya sugget kalau kamu di Krabi ni, kena stay tempat macam ni, selain murah, senang shopping. Really suggext you guys here, cari makan pun senang. Bercakap pasal makan, memang banyak street food kami orang try, dan yang paling the best Meehoon dengan sos thai, dan Pancake yang berbagai perisa terutama Banana Pancake With Nutela, sangat sedap, harga dia dalam RM5.00 to RM6.00. Green Tea dia pun nyamannn sangat sedap. eii kalau pasal makan saya lah bah paling suka bercakap. One more! Coconut Ice cream dia, very delicious, you should try kalau kamu pi sini. :)




Apa kata dalam blog ni kita cakap pasal food dulu, kalau mau cerita semua mengantuk lah kamu mau baca. Untuk cari halal food disini, memang tidak susah, kamurang boleh jumpa dimana-mana halal food. Berbanding di Krabi Town. Lagipun, disini ramai muslim. Ada satu tempat streetfood berdepan dengan Krabi Resort, kalau dari Baywatch Naik Tuk-Tuk (Teksi di Thai) dalam RM3.00 lah bayaran. ramai orang datang sana, sebab makan dia murah-murah belaka. Tomyam dia pergh! perfect orang bilang. 


Inilah ice cream kelapa yang saya maksud kan, Kelapa dia fresh baru kena petik hahaha tidak bah, kelapa dia memang fresh, ditambah dengan coklat dan kacang tabur sangat sedap. Ice cream Homade dibuat oleh tukang jual, erm harga dia lebih kurang RM5.00 kalau saya xsilap. 


Bagi makanan macam nasi goreng thai, nasi goreng seafood semua harganya dari RM8.00 sehingga RM10.00 tapi kuantiti makanan dia memang banyak. So,puas hati. kenyang dan gembira gitu. 


Ketagih dengan street food, hampir setiap hari makan streetfood :), sampai sabah terus try buat pancake nutela, feeling-feeling sawadikap begitu. Harap-harap dapat peluang jejak kaki di negara muaythai tu lagi lah. Insyaallah. Pasal aktiviti kitaorang saya cer next entry yah :) 


Lapar pula post-post pasal makanan ni, bah kamurang saya cari makan dulu yah, everybody jangan lupa breakfast. See you on the next entry. 

Asaalamualaikum. :)


No comments:

Post a Comment