Thursday 3 November 2016

Samyang Ramen? How does it taste?


Assalamualaikum everybody, jumpa lagi kita hari jumaat ini. Saya busy betul kebelakangan ni dengan pesta kubis yang bakal berlangsung 9, 10, 11 disember ni. Ramai-ramai lah kamu datang kundasang aa. Today's entry is about, Samyang Ramyun eh, betul kah ejaan saya tu? fenomena samyang ramyun ni saya agak ketinggalan jugaklan. at first, saya tidak interested mau try sebab dari review orang katanya peda, so kalau perut sensitif macam saya ni ofkos lah susah mau makan. but then, saya terlampau minat si bogum, saya mau try jugalah makanan dari negara dia hahaha. so lets get started, how does it taste? 



Okey, inilah hasil Samyang Ramyun saya, macam sedap kan? hahahaha, Memang lah sedap sebab saya yang masak. Saya masak samyang ramyun ni bersama black paper beef, and telur mata, tapi saya suggest kamu campur rolled egg lagi sedap. Rasa dia memang pedas! sangat pedas! buat yang tidak tahan pedas, perut sensitif please jangan letak habis perencah dia aaa, nanti ulang alik kamu pi tandas. 

Kenapa dia mahal dari mee segera biasa? Mungkin sebab packaging dia besar, kalau saya buli makan dua kali 1 bungkus, mee dia memang mengenyangkan, rasa dia?? rasa dia saya consider sebagai tidak lah sesedap yang digambarkan. Dan kalau makan tu ramyun dalam dia punya plastik lagi sedap, macam diorang si dong gu & deffcon buat dalam variety show 2 days one night. 

But then, kalau kamu sudah beli dengan harga yang agak mahal saya rasa, kamu mesti masak sedap-sedap kalau makan kosong begitu jak sayang lah. Secara personal, saya rasa makan maggie sama maggie sedap laaaaaaaagi sedap, saya rasa orang korea patut try la maggie ka maggie sedapka, perisa tomyam ka, asam laksa campur telur ka atookoiiii a way better dari samyang ramyun dan lebih murah. Mungkin kalau orang korea try pun menangis juga diorang makan maggie oh. hahahahahha.

Tapi, masing-masing ada pandangan dan cita rasa sendiri kan? that my review, kamurang pula macam mana? apa-apa pun kita kena kurangkan makan mee segera begini tidak kira apa pun jenama lah bah kan? sebab tidak sihat untuk tubuh badan kita. Emm,itu sajalah cerita-cerita saya kali ini. Nanti munggu depan kita berstory morry lagi k? 

Salam jumaat, Wasalam, Goodbye everybody!!










No comments:

Post a Comment